1.11.06

endnu to nye gamle scenariere on line

Takket være det utrolige Alexandria-projekt, kan man nu downloade yderligere to af mine scenarier. Det drejer sig om "Fjendebilleder" fra 2006 og "Sporskifte" fra 2003.
...Det vil sige, hvis man faktisk har tænkt sig at spille sidstnævnte, skal man nok regne med at bruge yderligere et ludo-agtigt spille-bræt, et sæt brikker (en til hver spiller) og nogen point-tokens af en eller anden slags. Desuden mangler den onde del af kortene. Men bortset fra det.
:o)
Link:
Link til selve scenarierne på "min" Alexandria-side.
NYT:
Nu også med komplet kortsæt, som skulle kunne hentes her. (Det er den fil, der hedder sporskifte_kortsæt.pdf.)

2 kommentarer:

  1. Hej Michael,
    Godt initiativ.
    Jeg har endnu ikke haft tid til at genlæse Sporskifte, men jeg husker tydeligt dommerdiskussionerne om det. Jeg argumenterede længe og inderligt for, at Sporskifte rent faktisk VAR rollespil, trods det faktum, at der var små brikker og at man kunne vinde det (!) Ellers husker jeg, at din tekst lød som om du ikke helt troede på projektet, hvilket jeg var ærgerlig over. Under alle omstændigheder er det interessant at du i 2003 var ude med tanker, der på nogle områder ligner de spil, jeg dyrker så meget for tiden - længe før jeg og de fleste andre havde læst eller hørt om Sorcerer og lignende spil. Hvad var spillertilbagemeldingerne? Og kan du ikke fremskaffe De Sorte Kort påny?

    SvarSlet
  2. Hej Peter
    Apropos dommer-feed back, så fik jeg jo også den der med, at nogen af dommerne ikke mente det var rollespil.
    Hvad de sorte kort angår, må jeg have dem et sted. Blot ikke der, hvor jeg havde forventet det. Hvis du vil, kan jeg sende dem til dig (i pdf)..
    Sporskifte blev i øvrigt en dundrende fiasko, hvad karaktergivningen fra spillerne angår. Jeg tror jeg fik et gennemsnit på under 7. På den anden side fik jeg også usædvanligt meget konstruktivt feed back om, hvad folk havde tænkt under spillet, forslag til forbedringer osv. Det var da et plaster på såret.
    Formidlingsdelen kom til at lide under flere ting. For det første var det slet og ret et ret vanskeligt projekt. Der var mange mærkelige tanker og tågede ideer, der skulle konkretiseres. (Det havde været *så* meget nemmere idag!) For det andet var det ikke oprindeligt meningen, at det skulle køres uden spilledere på fastaval. Systemet er ganske vist tænkt som spilleder-løst, men jeg havde forestillet mig, at den bedste måde at spille det i praksis på en con, ville være med en person, der i forvejen havde styr på regler m.v. og som kunne guide folk gennem det. Desværre var der vist kun 2, der havde meldt sig som spilledere til 8-10 hold. Det medførte nogen senere-end-sidste-øjebliks ændringer i teksten. Og så havde jeg jo iøvrigt to scenarier på det års fastaval-program. Det er i sig selv for meget - også selvom det ene "bare" er småt og helsært.

    SvarSlet

Nu er det din tur!