21.5.07

Er du kompatibel?

Det er jo velkendt at ord-rollespil bygger på systemer med stats, kort og terninger og den slags, men nu er der kommet forskningsresultater fra undervisningsmineringen og store dele af det såkaldte udland, som tyder på, at alle ikke er helt lige kompatible med den slags systemer.
For at finde ud af om netop du er en af dem, der kan få en bedre rollespilsoplevelse ved hjælp af et passende sæt spilleregler kan du tage en af de mange test på nettet om emnet. Men nu tilbyder vi her på Næsby rpg med eneret og særlige patentrettigheder en lyntest, der kan give dig svar på dette meget vigtige og vægtige spørgsmål.
Der kommer først en række multiple choice spørgsmål, og du skal blot notere bogstavet ud for dit svar på et stykke papir eller på selve skærmen.

1 Dit nuværende favorit rollespilssystem:
a) Rolemaster
b) D&D - den Røde udgave fra 1985
c) Paranoya
d) Saks, Papir Sten
e) Har du set mine nye sko?

2 Din yndlingsfilm er:
a) 300
b) Den 13. Kriger
c) Se7en
d) De Tre Musketerer
e) Hestehviskeren

3 Hvad står forkortelsen HTML for?
a) HyperText Markup Language.
b) Hyper tense medium light
b) Samme som a
c) Noget sejt med hjemmesider
e) Hurtig transport med lyntog

4 Hvilken slags processor er der i din computer?
a) Intel Core 2 Duo
b) Et eller andet fra AMD
c) Det ved jeg da ikke
d) Hvad er en processor?
e) Jeg ejer ikke en computer

5 Hvad er RAM?
a) Random Access Memory, computerens arbejdshukommelse
b) Måleenhed for hukommelse
c) Noget teknisk
d) Noget drikkeligt
e) Sko

6 Når du spiller Baldur's Gate 2
a) Bruger jeg lang tid på at optimere mine karakterer
b) Overholder jeg alle regler omhyggeligt hvad ellers?
c) Snyder jeg som ind i hel...
d) Jeg spiller ikke computerspil
e) Hvad er en baldur?

7 Hvor stor er sandsynligheden for at slå tre seksere i et forsøg med 3D6?
a) 1:216
b) 1:36
c) Hvad betyder 3d6?
d) 5
e) Er den dumme test ikke snart færdig?

8 Bjørn Nørgaard er
a) Bjørn hvem?
b) En eller anden dansk popstjerne
c) Dronning Margrethes exmand
e) En kendt dansk billedkunstner
c) Hesteslagteren fra Amager

9 Nick & Jay er i virkeligheden
a) Hvem?
b) Batman & Robin
c) Slimede
d) Egern
e) Kloge

10 Prins Joakims og exprinsesse Alexandras førstefødte er
a) Først i arvefølgen til den danske trone
b) Forlovet med Tony Blair's yngste datter
c) Andengenerationsindvandrer
d) Opkaldt efter tzar Nikolai d 2. af Rusland, Konge af Polen og storhertug af Finland, der viste sig at blive den sidste russiske kejser
e) Meganuttet

Du kan nu tælle dine bogstaver sammen og se hvor mange du har af hver.
God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Nu er det din tur!