10.3.07

aalborg games?

Som måske bekendt har jeg et vist tilhørsforhold til den nordjyske hovedstad, og jeg kommer der stadig med jævne mellemrum. Det er en af grundene til, at jeg et par gange har leveret scenarier til Troa-con, der gerne slår sine folder på Gistrup Skole (...mener jeg det plejer at være) først på året. I år var det meningen, at "Revisor Nr. Ets..." skulle have haft forpremiere i det nordjyske. Men Troa-con blev aflyst. Den officielle meddelelse fra arrangørerne taler blot om for få tilmeldinger og efterlyser initiativer, der ville kunne skaffe flere tilmeldinger i fremtiden.
For det første er Aalborg jo en ret stor by, der ligger centralt i regionen. Der er ekstremt gode trafikforbindelser til et stort opland, der ikke just er overforsynet med den slags tilbud. Det kan simpelthen ikke passe, at der ikke skulel være "kunde-underlag" til en begivenhed af denne type.
For det andet har jeg ingen anelse om, hvad dette års arrangører har gjort for at gøre opmærksom på begivenheden. - Og det kunne jo i sig selv være et faresignal: som en del af målgruppen burde jeg og/eller min søn vel have hørt om arrangementet gennem et eller andet PR-initiativ?
For det tredie må arrangørerne spørge sig selv, hvad det er folk vil have? Hvilken type af arrangementer, skal der på programmet for at lokke folk til Gistrup. (Gistrup, der i parantes bemærket ligger tæt på ålborg og har gode busforbindelser)...

og mens vi er ved Ålborg...
...har Dragon's Lair fået nye lokaler. Det vil sige: de har vist ligget der i et halvt års tid efterhånden, men alligevel. Det er fedt at se en stor rollspilsbiks indtage en fremtrædende plads midt i Kennedy-arkaden, med masser af trafik og folk, der myldrer rundt omkring. Udvalget er stort og fokuserer tilsyneladende på tilbehør til Live og tin-figurer. Altsammen lidt udenfor mit specialområde, men der ser ikke ud til at mangle noget. - Og nej: jeg får ikke reklamepenge fra folkene bag biksen.

1 kommentar:

  1. Jeg tror at der er flere grunde til det. Dels har PR-delen måske haft nogen problemer, som du nævner, men jeg tror ikke at det er den væsentlig grund. Baseret på hvad jeg har hørt fra TRoA-folk var grunden at TRoA-folkene i stigende grad ikke har gidet deres egen con. De vil åbenbart hellere sidde derhjemme eller i deres lokaler og spille bordrollespil (det må blive deres sag). Og foreningen bag en con burde vel udgøre en god del af målgruppen...når de ikke gider kommer, står man som arrangør med et problem.

    SvarSlet

Nu er det din tur!