22.3.07

nogen og tyve artikler om rollespil v2

Det er jo efterhånden blevet til en hel del artikler fra min side på Brian Rasmussens berømte RPGforum. Nogen af dem er stadig interessante og slet ikke uden en vis underholdningsværdi. - Så med lidt hjælp fra et friskt HTML-program, har jeg rippet en linket oversigt fra RPGforums søge funktion.
Som man kan se er der også et par oplagte huller, men dem må jeg jo se, hvad jeg kan få gjort ved.
Ellers god fornøjelse.
Bemærk i øvrigt, at dette er anden version af den samme post. I første omgang drillede linksene så meget, at jeg var nødt til at slette hele posten og begynde forfra. I mellemtiden havde Alexandras nyhedsfeed registreret indslaget og sendte evt interesserede surfere ud i den blå luft et sted.


Dansk Rollespils Historie of Doom + 4,  [2006-11-09, 368
visninger]


Hermed præsenteres andet afsnit af serien om Dansk Rollespils Historie set gennem forfatterens personlige og kun ganske lidt skæve briller.
(Første afsnit finder du her.) Først et lille skridt tilbag...


Dansk Rollespils Historie of Doom + 3,  [2006-11-09, 438
visninger]


Med en særlig tak til RPGforums norske ven Matthijs Holter, bringer Det Virtuelle Forsamlingshus hermed 13. del af et personligt og usammenhængende kig på dansk rollespils historie. Nyt: Nu med mere Do...


Den Lille Grå Drage bag De Syv Blå Bjerge,  [2006-10-19,
505 visninger]


Som alle rollespillere vel har oplevet, er rollespil mange forskellige ting, og omfatter mangt og meget vi slet ikke bryder os om. I denne artikel vil jeg prøve at se lidt på hvordan og hvorfor Min v...


The Great Forgery,  [2006-10-13, 487 visninger]


Man kan næppe have undgået at bemærke, at ord som Forge-teori og Indie-spil er dukket op på RPGforum med jævne mellemrum de seneste par år. Reaktionerne har været ret blandede og mens nogen har haft s...


Blodged.dk - vandretur i den danske rollosfære,  [2006-05-22, 917
visninger]


Den store bagdel ved alt dette bloggolering er og bliver overskueligheden. Det er svært at opnå det jeg et sted kaldte "krydspollineringseffekten". Nogen skriver et eller andet i øst, men
resten af ve...


Ny Vingummi - en introduktion til blogosfæren,  [2006-05-22, 642 visninger]


Den nye seje vingummi på den danske rollespilshimmel er det, der i oprindelseslandet så poetisk er blevet kaldt "the Blogosphere", eller på dansk blogokuglen. Man må jo forestille sig en rund tingest,...


Fra Fastaval med Toast,  [2006-04-16, 1010 visninger]


Lige hjemvendt og efter et par timers søvn synes min hjerne endelig at fungere nogenlunde. Som man vil have bemærket, har jeg i år valgt den korte løsningsmodel. Af forskellige grunde. En følelse af ...


Lyse sider af Mørke steder,  [2005-04-20, 1202 visninger]


Scenarieanmeldelse:Per von Fischers scenarie Mørke Steder har påkaldt sig en hel del velfortjent opmærksomhed siden debuten på fastaval. Det er der flere grunde til og nogen af dem har vel egentlig ik...


What's up doc? om VC’s CD,  [2004-08-28, 1354 visninger]


Næh herligt: en stor kuvert fra Viking Con.Som sædvanligt en folder og en CD – begge dele i et nydeligt design. CD-en, hvis plastiklomme er så effektivt klistret fast på folderdimsen, at man ikke kan ...


Scenarieguiden - en anmeldelse,  [2004-08-26, 1216 visninger]


Sebastian Flamant, der selv er en rutineret scenarieforfatter, Ottovinder, VC-prisvinder og desuden flere gange har været scenarie(med)ansvarlig på Viking Con, har begået en særdeles fremragende
hjemm...


Afsporet eller meningsløs?,  [2003-04-04, 1404 visninger]


Et af tilbudene på dette års Fastaval er scenariet Sporskifte. Det vil sige: strengt taget er det slet ikke scnenarie, forfatteren har ikke skrevet det og der er heller ikke nogen spilleder. Det er på...


Og de siger Bang Bang!,  [2002-10-10, 1737 visninger]


Hermed præsenteres med eneret for forsamlingshuset, andet afsnit i den senere så sørgeligt oversete artikelserie, der nådesløst afslører Sandheden om Rollespil. Dette afsnit er ulideligt kedsommeligt ...


Boink sa'e det under hjelmen,  [2003-08-08, 2171 visninger]


...Og det hele begynder med en mekaniker Når jeg skal tale med en mekaniker om, hvad der er galt med min bil, må jeg bruge et rigt udvalg af uautoriserede betegnelser som 'Den dims, der driver dipped...


Den meget dybe tallerken,  [2002-09-05, 1182 visninger]


Der er et utal af ting, jeg ikke har opfundet. Ting som atombomben, den dybe tallerken og det roterende blinklys. Sådan tror jeg faktisk, der er mange, der har det, og vi har vel alle efterhånden lært...


Udødelige dogmedosmere,  [2006-01-30, 1143 visninger]


Dogmer dør ikke For nogen år siden gjorde en gruppe danske scenarieforfattere sig voldsomt bemærket ved at begå en række scenarier under fællesbetegnelsen dogme-etellerandet. Blandt de skyldige var M...


Det Ottomanske Emperies sidste dage,  [2002-04-05, 1082
visninger]


Nu er der efterhånden blevet skrevet meget om den fordømte pipfugl, og der er vel grund til at sætte tingene lidt i perspektiv. Hvorfor danser Sebastian Flammant, Viking Cons flerårige scenare-ansvarl...


Virkeligheden er derude,  [2002-04-02, 1069 visninger]


et personligt tilbageblik på en verden i kaos Efter en overvældende mængde offentlige transportmidler, er jeg nu tilbage i den såkaldte virkelighed, hvor jeg kan se tilbage på en påske fuld af gode r...


Det helt umuliges kunst,  [2002-03-21, 1149 visninger]


Debatten om de delvist fordrukne scenarieforfattere fik mig til at tænke på en artikel, jeg en gang blev opfordret til at skrive til det nu afdøde rollemediespilsmagasin, Ravnen. Den forklarer lidt af...


Ud på det dybe,  [2002-01-11, 717 visninger]


Lidt om systemdiskussionens sidespor. Den næsten ukendte hr. Schmidt rejser nu spørgsmålet om rollespilskvalitet på det virtuelle forsamlingshus' debatsider, og flere springer til med forsøg på at sv...


Madam Meta og rollespilsresistensen,  [2001-12-07, 966
visninger]


Om hvorfor rollespillere ikke kan spille rollespil, om hvad man kan gøre ved det, og om metarollespil og rollespillets eventuelle fremtid Rollespillere kan ikke spille rollespil. Grunden er, at de ha...


En uendeligt gammel vinkel,  [2006-05-23, 1093 visninger]


Der er mange måder at opbygge spilsystemer på, og hermed bringer vi med eneret for forsamlingshuset en alternativ - men ganske effektfuld - løsningsmodel. Det handler om brugen af de gamle og mystisk...


Prostitution eller paranoia,  [2001-11-07, 1043 visninger]


- Et par tanker om foromtalens svære kunst Jeg har gennem snart mange år været så heldig at have relativt mange tilmeldinger til mine scenarier. Man kan selvfølgelig hævde, at det skyldes min ufatt...


Cykelsportens mange farer og faldgruber,  [2001-08-09, 746 visninger]


- om spilsystemer, systemspil og system-pilleri Jeg har brugt
det meste af sommeren på at prøve at undgå at se cykling. ....Det lyder måske ikke som det mest ophidsende forehavende (og slet ikke ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Nu er det din tur!