26.9.07

lidt om annoncer

Jeg har fået et par kommentarer hist og pist, der kunne tyde på, at nogen muligvis tror, at jeg forsøger at tjene penge på at blokke om dansk rollespil. Det kunne da iøvrigt være ganske sjovt, hvis det ellers kunne lade sig gøre. Det kan det ikke.
Som man måske ved, giver Googles annonce-system kun penge for klik - ikke for kig. Og jeg har ialt i de seks måneder annoncen har siddet der, "tjent" $0,9 eller rundt regnet 4 kr. Mindre end det koster at få dem udbetalt.
Annoncen er der da heller ikke for pengenes skyld. Google, der jo tjener penge på at deres annøncører tjener penge, giver annoncører adgang til detaljerede daglige trafik-rapporter, og det synes jeg faktisk er ganske anvendeligt. De viser om der er nogen derude, der gider checke det man skriver, og både meget høje tal og lave tal kan have en motiverende effekt.
Jeg kan således se, at jeg i september måned har haft 35 sidevisninger om dagen i gennemsnit. Det synes jeg egentlig er helt pænt og det vil jeg gerne sige tak for.

4 kommentarer:

  1. Hej Michael

    Hvis du vil af med annoncerne med stadig have statistik på sitet, kan du vel bare tilføje en almindelig google tracker til din template og bruge Google Analytics (som vel i forvejen er det, du får stats fra, når du bruger Google Ads)?

    Du kan jo smide dit feed i feedburner i samme omgang og få statistik på hvor mange, der læser og følger dit rss-feed.

    SvarSlet
  2. Nu har jeg s[dan set ikke noget problem med annoncerne.
    Det var bare hvis der nu var nogen, der troede at jeg scorede kassen og handlede ud fra det i forbindelse med debatter og kommentarer.
    Jeg kan godt se, at din fremgangsmåde er mere optimal, men jeg er ikke sikker på, mine tekniske færdigheder helt rækker?
    På den hr måde får man det hele i en færdig pakkeløsning, hvor man bare skal sætte en kasse ind på siden.
    Og feedburner har jeg også prøvet at lege med. Men interessen blev ikke rigtig gengældt.
    Jeg vil putte det hele på min to do-list.
    :-)

    SvarSlet
  3. Hvis du kan finde ud af at sætte AdSense-kode ind på dine sider, kan du også bruge Analytics. Det er nemt og man kan få ufattelig meget mere info end du får fra AdSense. Give it a try. Smid mig en mail, hvis du har problemer.

    SvarSlet
  4. Huhej!
    Jeg må indrømme, at Google Analytics rykker...
    Alt hvad man ogen sinde har haft lyst til at vide om trafikken på ens sider og meget mere.
    Wow!
    Tak til Jesper og Brian!

    SvarSlet

Nu er det din tur!