22.10.06

gennembrud, sammenbrud eller nedbrud

Rygter og diverse leaks rundt omkring i Blogland tyder på at Fastaval 2007 kommer til at stå i spilmekanikkernes tegn. Det er spændende for det giver os muligheden for at få testet nogen af de mange kølige systemting i praksis. Hvis det nu ellers overhovedet kommer til at passe kan det gå hen og blive "de nye" spils gennembrud herhjemme.
Eller det modsatte.
Der er nemlig meget, der tyder på at spillerne er delt i to lejre: Nogen synes de er "for fede", mens andre ikke bare slet ikke tænder på den slags ideer. Pointen må være at sende tydelige signaler i foromtaler og den slags, så folk kan vide, hvad de går ind til.

3 kommentarer:

  1. Det lyder da interessant, må man sige. Har du nogen links til de leaks du nævner, Michael, for det må være uden for den kreds af blogs jeg normal læser :)

    SvarSlet
  2. Jeg har hørt om Peter Fallesens "Auto Da Fe", Absurthernes med det underlige navn, et til, jeg ikke kan afsløre, og mit eget. Desuden véd jeg, at Lars Adresen arbejder med noget Warhammer. Ialt fem scenarier hvoraf 80% (sandsynligvis) kommer til at indeholde en eller anden form for spændende spilmekanik.
    Hvis det var en meningsmåling før et folketingsvalg ville sagen være klar.
    Det er det så ikke. Men selv en fire-seks stykker ud af et samlet scenarie-felt på knap 30, kan godt sætte et præg på en con. Især, hvis de bliver en succes (eller det modstatte)...

    SvarSlet
  3. Ah, på den måde. Jeg troede et øjeblik at du mente det var Fastavals "tema".

    Du bruger også en spilmekanik til dit scenarie, kan jeg se :)

    SvarSlet

Nu er det din tur!