31.10.06

fremtidsprojekter

Rollespillets hellige gral herhjemme har vel altid været (fanfare) udgivelse enten af scenarier eller systemer. Desværre er det danske spilmiljø så klejnt, at tanken nærmest er meningsløs. Selv Fusion, der er et ultra-professionelt, lækkert, produkt, giver ikke det store overskud (om noget).
Der er to mulige: man kan lave rollespilsprodukter, der henvender sig til rollespillere. Folk, der laver læringsspil og den slags til erhvervslivet synes eksempelvis at have en vis succes. Men man kan også prøve at oversætte udvalgte produkter til engelsk.
Lige nu og her er det i den retning mine tanker går. Jeg har en to-tre scenarier, jeg selv synes det kunne være sjovt at kigge på i den forbindelse. Fotofobi, Fjendebilleder og Sporskifte. Jeg vil undgå trykning under enhver form og holde mig til det elegante PDF-format, og så skal man kunne hente skidtet enten gratis eller mod en meget lille betaling.
Efter ca 100 år vil jeg antagelig have tjent noget i retning af 5 kr.

3 kommentarer:

  1. Hej Michael,

    hvorfor ikke noget Lulu-agtigt?

    SvarSlet
  2. Næh...
    Det har du faktisk ret i.
    Hvis ellers omkostningsniveaet er rimeligt, kunne det sagtens være vejen frem.

    SvarSlet
  3. En gratis idé: flere scenarieforfattere kunne slå sig sammen og lave en antologi med "Årets Scenarier" eller andet - evt samlet efter tema el. lign. Det kræver lidt pdf-kunnen med ellers ikke det store - og udgifterne er jo til at overskue, al den stund skidtet først trykkes, når det bestilles.

    SvarSlet

Nu er det din tur!