14.8.09

Kimber-Con?

Jeg er som nævnt ramt af flytte-fluenza - eller hvad det nu hedder. Når denne uge er omme, vil jeg være Ålborgenser på godt og ondt, og jeg synes det kunne være en spændende udfordring at se om man igen kunne få en ålborgesisk (nordjysk) con til at køre.
Mulighederne skulle være der.
Der er selvfølgelig mange spørgsmål, der melder sig: hvilke målsætninger skal man have? Hvilke indholdsmæssige særtræk skal der være? Hvornår på året skal den afholdes? og hvor? Og naturligvis som det allervigtigste: hvad skal con'en hedde?
Hvordan får man fingre i interesserede arrangører, forfattere og naturligvis først og fremmest deltagere? osv.
Mit indtryk lige nu er, at antallet af con'er er for nedadgående på landsplan, og hvis man blot kunne sætte den udvikling i stå, ville det være det værd.

2 kommentarer:

  1. Du skal snakke med TRoA. Simpelthen gå der op - evt. til et bestyrelsesmøde.

    Jeg er sikker på de synes det kunne være hyggeligt med en lille con. Hvordan man få forfattere til Aalborg (som staves med Aa og ikke Å) ved jeg virkelig ikke.

    Men held og lykke med det.

    SvarSlet
  2. Thais Munk17/8/09 17:24

    Nu er der tidligere blive nævnt Vintersol og ORF her på bloggen og i den forbindelse vil jeg gerne lige blande mig. Den store forskel imellem ORF og Vintersol er at Vintersol blev skabt af en etableret forening med en god del medlemmer og ikke mindst et forholdsvis godt forhold til O'ense kommune, .eller ihvertfald en viden om hvordan Odense kommune ville have tingene (af samme grund lå ORF i Langeskov, et stykke væk fra O'ense).

    Johannes har helt klart fat i noget mht TRoA. Mht det med scenarieforfattere, tror jeg at man muligvis kunne få noget ud af at markedsføre sig som en god con til spiltests. Jeg ved ikke hvorfor at det ikke skete mht TRoA-con, der ellers lå ret ideelt til den slags ting.

    Det blev frygteligt langt, men jeg synes ideen er fed (aka jeg ville nok godt kunne overtales til at skrive et scenarie/give en hånd med).

    SvarSlet

Nu er det din tur!