22.8.09

Troa, troatroa og endnu mere troa

Hej alle !
Ny er mine flyttekasser kommet på stabler i Østbyen, og min netforbindelse er atter flyvende (næsten).
Jeg har fået flere positive kommentarer til ideen om en nordjysk con. (3)
Troa - |The Realm of Adventurers|, der mig bekendt er Ålborg-områdets største rollespilsforening, er blevet nævnt nogen gange.
Nu er det sådan, at Troa gennem en årrække har stået for en udemærket række af con'er i Ålborg og omegn.
Så vidt jeg kan se er det hverken interessant eller hensigtsmæssigt at holde en con uden om TRoA. På den anden side ser jeg den seneste aflysning som et tegn på, at der måske er behov for lidt energi og nytænkning: Nye kræfter, med andre ord. Noget jeg så synes det kunne være spændende at være en del af.
Derudover tror jeg der er fornuft i at finde en måde at profilere sig på. En vinkel der ikke er uambitiøs og som ikke lægger sig for tæt op af eksisterende con'er. Hvis man kan finde tilbud til deltagere, aktive og forfattere som de ikke får andre steder, ville det være optimalt.
Der er mange muligheder:
Kampagne-scenarier, der strækker sig over flere spil-aftner. (Det modsatte?) Føl-ordninger for spilledere og forfattere, intelligente workshops, tegne-værksted, stripshows... Ja jeg véd ikke hvad!!
Mulighederne er mange og nogen er mere relevante end andre.
Eftersom hele projektet har noget fulg-føniks-agtig over sig, skal man nok starte med at sigte relativt bredt.
Så vi ses i NordJylland!

1 kommentar:

  1. wow er du endt i det nord jyske, godt for dem at få sådan en kræft. her er mine ord fra Århus:
    Det der ikke er set før: en con fokuseret på kampanger
    det der er brug for: en con der opdratter spilledere!

    SvarSlet

Nu er det din tur!