12.8.09

Ny Rollespilscon i Aalborg?

Efter at have boet nogen år på nogen, der må betegnes som en slags bøhland, flytter jeg nu til Ålborg i Nordjylland. Man kan vel ikke kalde den en storby, men det er mig bekendt Danmarks 3. største by. Der er værtshuse, lærdom og lokale fordboldfans. Det eneste der ikke rigtigt ser ud til at være, er en stor con-lignende begivenhed, der kan måle sig med, hvad de har andre steder, med lignende opland og indbygger-tal.
Troa-con har ganske vist været et ret fast udslag gennem en årrække. Men det ser lidt vaklende ud, og jeg mener at 2007 blev aflyst på grund af mangklende interesse.
Så spørgsmålene kommer væltende: hvad skal der til for at få banket en succes på banen? Hvordan skal sådan noget markedsføres og overfor hvem? Hvad skal der på programmet for at få folk til? vordan opbygger man en flok interesserede frivillige, der kan sikre, at projektet får mere end 13 minutters berømthed, og hvordan får man forfattere/arrangører og idéfolk til at vælte ind? Hvor er TROA?

1 kommentar:

  1. Ja, man skulle tro at der var basis for en con i Aalborg. I midt 90erne valfartede jeg i flere år til TROA Con. Så vist jeg husker (jeg må lige tjekke mine SAGA blade) var der endda vækstlag nok til to konkurerende conner, TROA og ARL.

    Jeg ved ikke hvor man skal starte, men et kig på Vintersol i Odense kunne være et sted. Den gik i luften i kølevandet på ORF, der afgik ved døden ca samtidig med TROA. Det virker som om de har et godt koncept kørende.

    Go Aalborg!

    SvarSlet

Nu er det din tur!