20.3.10

Problemer i kort kø...

Det er lykkedes at redde materialet til De Uakyldige efter det hele ellers var fortæret af et computernedbrud.
Takket være en hurtig indsats fra Jonas (The Judge) Harild har jeg allerede sixakset PDF-filerne og er klar til at gøre kort og foldere klar til kopiering.
Der er selvfølgelig nogen fejl, der skal fikses, men jeg har også været så heldig at Jonas (Ellemand) og Morten Greiss har stillet intelligente spørgsmål på RPG-forum. (nice:D) Hvilket har givet mig mulighed for at udtrykke nogen af tankerne i konceptet meget mere tydeligt i det materiale spillerne får. Det er jo guld værd!
Jeg har faktisk stadig et problem en udfordring med spilopstarten. Jeg tror nemlig på, at det hele er ret nemt at gå til når først det kører eller hvis man har prøvet det før. Eftersom alle vil være grønne på Fastaval, bliver spørgsmålet, hvordan får man sat spillerne optimalt igang?
Lige nu går mine tanker på, at lave et sæt demo-scener, som folk kan se og måske ligefrem vælge at spille. - (Andre) tanker er velkomne. Desuden er jeg vist nødt til at kigge på matematikken i systemet. Kortene har nogen indbyggede pointværdier, der sådan set helst skulle fungere efter hensigten(!) Fingerkrydsning og dobbeltcheckning på vej!


David er lidt glad.

3 kommentarer:

  1. Det er et problem, andre har bokset med i spillederløse - og jeg har set nok spiller-feedback til at konkludere, at udfordringen faktisk er temmelig stor. Mit bedste bud er, at man bør udvælge en slags ambassadør-spillere, som får spillet tilsendt på forhånd og har ansvar for at kunne sætte de andre ind i, hvad der foregår.

    SvarSlet
  2. Jeg satser i hvert fald på selv at bruge 17,3 minutter på at starte holdene op.
    Og så regner jeg med at lave de dér sample-scener, så man har noget at tygge på i starten.
    Jeg synes selv det er lidt spændende, men det har jeg prøvet før med noget fra lidt samme skuffe. - Og det var så bare skuffende.

    SvarSlet
  3. Jeg tror Kristoffers forslag er fornuftigt. Jeg har selv kun spillet "Kvinden der var" med den loesning, men det gik til gengaeld ogsaa gflat.

    Og saa skal du ioevrigt ikke glemme at tage din gamle hat med paa fastaval

    Frikard Ellemand

    SvarSlet

Nu er det din tur!